Idén még nem nagyon hallhattunk kedvenc FIFA fejlesztőnk felől, David Rutter azonban most interjút adott az Official PlayStation Magazinenak, ahol bemutatta az új fejlesztési irányt.
Hatalmas lehetőséget ad számukra az új generációs konzol és az EA Sports különböző részlegei által közösen fejlesztett Ignite Engine. A tízszer több animációt feldolgozni képes motor lehetőséget ad számukra, hogy a világ legnagyobb focis „adatbázisát” hozzák létre.
Rutter elmondta, hogy a FIFA 14-ben már a pályán szereplő összes játékosnak egyedi intelligenciát adtak, azonban ez csak posztokra vonatkozik. A tervük az, hogy ne posztokra, hanem személyre szabottan tudják specifikálni a játékosok gondolkodásmódját. Úgy kell elképzelni ezt, ahogy most napról-napra járják a csapatokat és fényképezik az arcukat majd modellezik. Minden epizódban növekszik az elkészült 3D arcok száma. Ugyanezt tervezik az AI-val is. Ez azonban egy nagyon hosszú folyamat, így a teljes adatbázisra várnunk kell.
A nagy sztároknál viszont már megtapasztalhatjuk ez a FIFA 14-ben is, állandó példáját Messit és Ronaldót hozta fel ismételten. Ők már különbözni fognak, ám a terv ennél sokkal mélyrehatóbb Messiék esetében is és kiegészítve a többi játékossal egészen a legalsóbb ligákig.
David Rutter tehát ezt látja az elkövetkező időszak hosszútávú proejktjének és mivel az egyik legbefolyásosabb személy a FIFA fejlesztői gárdájában, ezt akár vehetjük kőbe vésett ígéretnek is.