John Reseburg, az Electronic Arts kommunikációs igazgatója interjút adott a GamesBeatnek, amiben az online játokosok körében nem túl népszerű Online Belépő (Online Pass) megszűntetéséről beszélt.
Az EA és több más nagyobb gyártó minden bizonnyal azért vezette be ezt a külön aktiválós módszert, hogy megakadályozzák a használt játékok kereskedelmét. Azonban ez nem csak a használt játékot vásárló számára volt kényelmetlen, hanem az eredetiben, teljes áron megvásárolt játékok esetén is problémát jelentett. Rengeteg visszajelzés érkezett feléjük ennek körülményességéről, hisz a nevesebb játékok, így a FIFA is, mind rendelkeztek ezzel a több lépcső biztonsági megoldással, ami ahhoz kellett, hogy Online is élvezhessük az aktuális FIFA epizódot.
Az EA kommunikációs igazgatója a következőket mondta ezzel kapcsolatban a GamesBeatnek:
Igen, megszüntetjük az Online Pass-t, egyik új játékunkban sem lesz már bennne. […] Kezdetben azért csináltuk, hogy egybe csomagoljuk az online szolgáltatásokat és tartalmakat, de ez nem tetszett a játékosoknak. Meghallgattuk a visszajelzésüket és úgy döntöttünk, hogy továbblépünk. […] Még mindig elkötelezettek vagyunk a tekintettben, hogy olyan szolgáltatásokat csináljunk, ami már az első napon fokozza a játékélményt.
(kép: EA)
Frissítés: A jelenleg piacon lévő játékok esetén is megszünteti az Online Pass szükségességét az EA. Egyes játékok már nem is fogják kérni, mások ugyan kérni fogják, de ezekhez ingyenesen hozzájuthatunk a Live Marketplacről vagy a PlayStation Storeból.