Számunkra véget ért az idei Gamescom. Ebben a cikkben a tapasztalatainkat osztjuk meg veletek a kiadásra váró FIFA 12-ről és FIFA Streetről.
A szeptember végén megjelenő FIFA 12-ről egy demó verzió van kiállítva Kölnben, ami feltehetőleg az alapja lesz annak a demónak, amit szeptember 13-án tesznek elérhetővé mindenki számára, pár apró finomítással együtt. Minekután egy demóról van szó, amit azért ad ki a kiadó, hogy a játékmenetet és a grafikákat megcsodáljuk, egy tesztet nem tudunk írni a játékról és a kb. 85%-os állapotban ez nem is lenne szerencsés.
Pár passz után egyértelműen feltűnik, hogy rengeteget fejlődött idén a játék és a fejlesztők ahogy mondták még nyár előtt, igyekeznek elérni, hogy a csapatok stílusa megegyezzen a valósággal. Ezt a legegyszerűbben úgy tudom szemléltetni, hogy amikor a Barcelonaval játszottam, akkor egész egyszerűen kézenfekvő volt, hogy sok apró, lapos passzal kell operálnom az ellenfél tizenhatosa körül, amiből egy hirtelen lefordulással vagy iramváltással meg tudtam indulni a kapu felé és célozhattam. Ugyanez az Olympique Marseille csapatával nem ment, a passzok elakadtak a védőkben, pontatlanok voltak és a széleken kellett próbálkoznom.
Ami biztosan kijelenthető az idei FIFA-ról, hogy a fejlesztők nagyon nagyot alkottak idén is. Azok akik kicsit is komolyabb szinten űzik a FIFA-t, versenyekre járnak, online bajnokságokon vesznek részt, neki kell állniuk tesztelni, hogy melyik csapat fekszik nekik a legjobban. Az tuti, hogy megszűnik például FIFA KLUB-on és az FIWC-n az, hogy az összes meccs Chelsea-Chelsea.
A „meglepetés” a FIFA Street felélesztése volt. Idén a BIG-től elkerült a játék az EA Sportshoz és a fejlesztőcsapat korábbi FIFA-fejlesztőkből állt össze, éppen ezért jövő év tavaszán egy újabb FIFA-ra lehet számítani, ami kicsit más lesz. Sajnos még nagyon kezdetleges stádiumban járnak a készítők, így a nagyközönség számára nem volt kiállítva, de zárt ajtók mögött lehetőséghez jutottunk, hogy megnézhessük.
Ebből a verzióból eltűnnek a korábbi FIFA Streetekre jellemző futurisztikus motívumok és valós utcai focit fog a képernyőkre varázsolni. Játszhatunk akár egyedül, akár barátainkkal offline is, online is, akár hat a hat ellen. Rengeteg pálya kerül bele, így kergethetjük a zsugát a teremben, az utcán, panelházak tetején. De akár egy körutazást is átélhetünk, hiszen a játék elrepít minket Rio de Janeirotól át Barcelonán, Amszerdamon egészen Tokioig, sajnos Budapest kimarad, de még jó pár nagyváros nyugalmát felboríthatjuk egy kis labdázgatással.
Ami a játékmenetet illeti, ahogy a FIFA-nal a valós focit próbálják szimulálni, úgy itt is a valós utcai foci játékba ültetése a cél. Kis területen történő gyors, technikás megoldáson alapszik a játék, kiegészülve a FIFA 12-es Ütközésmodellel, ami a kipróbálható darabba még nem volt beleimportálva, de a megjelenésre már egészen biztosan benne lesz.
A kipróbálás alapján elmondhatom, hogy Gary Patersonék nagyon jól ráéreztek, hogy mi kell azoknak a FIFA-soknak, akik régóta játszanak a szériával és a 97 óta nagy álmuk, hogy újra teremben (utcán) élvezzék egy-egy elfutáshoz használva a palánk visszapattintó erejét. Valamint említhetném a rengeteg új cselt amit beépítettek/be fognak építeni a valósághűség kedvéért.
A FIFA Street csak PlayStation 3 és Xbox 360 platformokon lesz elérhető 2012. tavaszán.