FIFA 14: Itt a next-gen motor

Emberi intelligencia, valós játékos mozgás és az életre kelt világ. Ezen kifejezések angol megfelelőivel illették az Xbox One bemutatóján debütáló új játékmotort, az EA Sports Ignite-ot.

Az EA az új motorral azt ígéri, hogy elmossa a határokat a valós és a virtuális futball közt, a játékosok gondolkodása, mozgása és viselkedése az igazi sportolókat fogja idézni, ami alapvetően meg fogja változtatni nem csak a FIFA-t, de az összes EA Sports által fejlesztett sportjátékot is, többek közt a Maddent, UFC-t, NBA Live-ot.

Human Intelligence 
A pályán lévő emberek, ide értve nem csak a játékosokat, hanem a bírókat is felvértezik ezzel a tulajdonsággal. Képesek lesznek előre gondolkodni, figyelni a helyezkedésekre, és a mérkőzés alakulásától függően hoznak döntéseket. Az eddig megszokottól és a jelenlegi generációra beharangozottól elméletileg sokkal jobb döntést képesek hozni a játékosok. A hivatalos leírásban egy négyszeres szorzó szerepel, ami már tényleg megfelel a valóságnak. Előre fognak készülni a különböző fizikai összecsapásokra.

True Player Motion 
Most fog kiteljesedni a FIFA-ban már évek óta ismert Impact Engine. Az új konzoloknak köszönhetően nem csak az ütközéseknél, hanem mozgás közben is úgy fog viselkedni az emberi test, ahogy a valós életben. Nem csak a mozgásukat jelenti, hanem a különböző testhelyzetekben a test normális reakcióit fogjuk látni. A gépekben lévő erőnek köszönhetően azt is képesek lemodellezni a test tulajdonságaiból, hogy hol van az adott játékos súlypontja, ami szintén kihatással lesz a mozgásra. Különválasztják a játékostól a ruhát, a leglátványosabbank ígért változás, hogy a védők meg tudják húzni a támadó játékos ruháját, ami lelassítja a támadást. Itt is elsütöttek egy bődületes szorzót, tízszer valósághűbb animációkat ígérnek.

Living Worlds 
Nem is tudjuk, hogy a FIFA közösség hány éve vár erre a pillanatra. Életre kel a stadion! A nézők és pálya szélén állók, mind úgy fognak mozogni, mint a valós életben. Az oldal vonal mellett mindenki egyedi 3D figurát fog kapni, és reagálni fognak a helyzetekre, úgy mint valóságban. Mostantól nem lesz mindegy, hogy otthon vagy idegenben játszol, ugyanis nem csak beszűrődni fog a zaj, de az emberi intelligencia miatt ez befolyásolni is fogja a játkosokat, mint az, hogy hogyan reagálnak szurkolóink a pályán mutatott produkciónkra.

Jól látható, hogy az EA tartja a szavát és nem szándékozik mégegyszer elkövetni azt a baklövést, mint az előző generációra történt váltáskor, hogy lemaradnak és egy elképesztően erős motort fejlesztettek ki az új konzolokra. Izgatottan várjuk, hogy ezek a jól csengő szavak és ígéretek a valóságban milyen élményt nyújtanak.

Az EA Sports Ignite egyelőre csak az év végén megjelenő Xbox One és PlayStation 4 konzolokon lesz elérhető, PC-re nem. Ez döntés legalább két fontos pilléren áll. Az egyik, hogy az új konzolokat el kell adni, a másik, hogy az a számítási teljesítmény, ami benne van az új generációs eszközökben, az otthoni számítógépeinkben nincs meg – még.
Ennél a generációnál sokkal könnyebb lesz az összehasonlítás, hisz mint tudjátok mind a két gép x86-os architektúrára épül, ugyanarra, mint ami ott van a lábatok mellett. Legtöbbetek nem valószínű, hogy rendelkezik a legújabb 8 magos AMD chipekkel és a hozzá tartozó videokártyákkal, így a döntés pusztán szakmailag is érthető. Az új generációnál nem fog előfordulni az, mint az egyébként jóval fejlettebb jelenleginél, hogy a fejlesztők nem tudják/nem akarják kihasználni a rendelkezésre álló erőforrást. Hisz szinte mindenki erre a platformra tanulta meg a fejlesztés csínját-bínját, így garantálható, hogy ki is fogják használni a gépek erejét. A PC-s játékosok pedig bízhatnak az Intelben vagy az AMD-ben, ki-ki döntse el maga, hogy az otthoni felhasználók számára rövidesen elérhetővé teszi azt a teljesítményt, ami elég lesz az Ignite futtatásához.