The Journey: Interjú a kreatív igazgatóval

Az EA.com interjút készített a FIFA 19 producerével, az EA SPORTS kreatív igazgatójával, Matt Priorral a Journey eredetiségéről, a játékosok elé tett választási lehetőségekről, filmes eszközökről és a záróepizódról, a The Journey: Champions-ről!

A FIFA 19-ben végére ér a Jorney. Mit gondolsz, mi tette sikeressé a trilógiát?

Nagyon sok faktora van a sikernek. Egy olyan komplett történetet szerettünk volna alkotni, amiben a játékosok olyan nem várt fordulatok közepette követhetik, sőt irányíthatják a karakterek személyiségfejlődését, amit FIFA-játékban még sose láthattunk.. A játékosoknak lehetőségük van olyan döntések megtételére, amelyek a teljes sztorira hatással vannak és így teljesen magukénak érezhetik az út állomásait.

A célunk az volt, hogy egy olyan élményt nyújtsunk, ami azoknak is élvezhető, akik nem játszottak a Journey 1. és 2. részével. Persze, komplettebb a kép, ha mindhárom részt végigvitte az ember, de önmagában is tökéletesen értelmezhető minden egyes epizód.

A “való világ” futballjának fordulatai hogy inspirálták a harmadik részt?

Az eredetiség a FIFA-széria legfontosabb erénye és ebben a Journey sem kivétel. Az egyik első dolgunk az volt, hogy tanulmányozzuk a futball legnagyobb drámáit, legizgalmasabb történeteit és persze a social media különböző platformjainak használatát, amelyek a labdarúgás egyre fontosabb részét képzik.

Emellett csapatunkban együtt dolgoztunk több már visszavonult focistával is, akikkel folyamatosan konzultáltunk, hogy a lehető legvalósabb élményt adjuk vissza a pályán belüli és kívüli történésekről egyaránt.

Hogyan készül el egy-egy jelenet pontos párbeszéde? A szövegíró csapat dolga az egész?

A legelső lépés a mindig az ötlet maga, hogy honnan hova akarunk eljutni és mit szeretnénk a karakterekkel személtetni. Amint megvan nagy vonalakban a történet, elkezdhetjük kidolgozni a részleteket. Ha kitaláltuk pontosan, hogy mit akarunk kihozni egy jelenetből, akkor kerül az írói csapat azon részéhez, ami a konkrét beszélgetéseket fogalmazza meg. De nem csak a történet számít, hanem a körítés, a szereplők eredetisége, szóval nagyon komoly a háttérmunka egy ilyen játékmód megalkotásakor.

A Bajnokok Ligája hivatalos megjelenése hogyan módosítja a játékosok lehetőségeit a Journey harmadik részében?

A BL mindenkinek a futball legmagasabb szintjét jelenti. Ez pontosan így van Alexszel és Danny-vel is, úgyhogy nagyon fontos része a harmadik résznek az, hogy ezt a terhet, vagy ha jobban tetszik, lehetőséget hogy élik meg.

Mit terveztetek, amikor kitaláltátok, hogy három egymástól szinte független, mégis egybefüggő történetet, Alex, Danny és Kim életét párhuzamosan játszhassák a FIFA-sok?

Azt szerettük volna, hogy a játékosoknak legyen bizonyos szabadsága a sztoriban. Ha valaki főleg Alexre akar koncentrálni, akkor ne kínlódjon a másik kettővel, de akár egyenlő módon is lejátszhatja az egész szezont. Ez az egész kicsit bonyolultabbá tette a tervezést, hiszen a szereplők alapvetően kapcsolatban vannak egymással, így minden egyes párbeszédet külön-külön perspektívából kell néznünk és tálalnunk a játékosok elé.

Kinek a története volt a kedvencetek a záróepizód írásakor?

Kim Hunter karaktere az egész csapat számára különleges volt. Az ő jelenléte nagyon nagy lépést szimbolizál nem csak a FIFA-ban, mint játékban, hanem az egyetemes futballt tekintve is. Az, hogy megvolt a lehetőségünk, hogy bemutassuk egy fiatal, nagyon elkötelezett női focista karrierjének napi nehézségeit és kihívásait nagyon felemelő és fontos dolog volt mindannyiunk számára. Reméljük a játékosok is annyira élvezik majd Kim útját, mint amennyire mi imádtuk a megalkotását.

Az első két Journey után nagyok a közönség elvárásai a harmadik részt illetően. Nem tett ez nagy terhet rátok?

A játékosoknak biztos vannak bizonyos elvárásai a játékkal szemben, de az a dolgunk, hogy ezt megugorjuk és jobbat, érdekesebbet alkossunk, mint amire számítanak. Szerintem a második rész után nem sokan hitték volna, hogy Kim az amerikai nemzeti csapatban fog bizonyítani.

Voltak olyan váratlan nehézségek, amelyek nehezítették a kreatív folyamatokat?

Az élet mindig tartogat meglepetéseket és kihívásokat, de csodálatos csapatunk van, amely mindig megoldotta a felmerülő problémákat. Cristiano Ronaldo átigazolása a Juventusban például elég sok borsot tört az orrunk alá, de hát ilyen a foci.

Végül, de nem utolsó sorban: mit üzensz a játékosoknak, akik a Journey miatt várják a FIFA 19-et?

Ha valaki először játszik a FIFA-val, a Journey a legjobb, amivel kezdhet. Meg fog tanítani hogyan játszd a játékot, de helyrerak a világfutballal kapcsolatban is. Ez a játékmód szerintem mindenkinek remek kikapcsolódást nyújt, főleg így, hogy három teljesen különböző karakter életútját egyengethetjük.

 

Forrás: EA.com, fordítás: EuroFIFA