Érdekes spekulációk jelentek meg az egyik legnagyobb magyarországi játékokkal foglalkozó újság online-felületén. Az EA oldalán megjelenő álláshirdetések alapján (ahol narrative designert, azaz olyan dizájnért, aki a történetvezetéssel, narratívával foglalkozik) arra következtettek, hogy az EA a legújabb sportjátékait készül megdobni egy ütősebb sztorival.
A gondolat érdekes, de meglepő lenne, ha egy ilyen húzással tényleg előrukkolna a fejlesztőgárda. Bár sokan szeretnének változtatásokat a Karrier-módba, ezen változtatások közt csak ritkább esetben találjuk meg azt, hogy “Legyen történet a FIFA-ban”. Tény, a FIFA riválisa, a PES próbálkozott hasonlóval, a “Be a Pro” ikertestvérének megfelelő játékmódjában. Ott rövid bejátszásokkal, sajtótájékoztatókkal bemutatták azt, hogy mi történik a fontosabb eseményeknél egy játékossal, de sztorinak azért nem volt nevezhető.
Persze a kreativ elmék, mint én is, szivesen eljátszanak a gondolattal, hogy milyen sztorit is rakhatna össze az EA csapata. Talán egy kis ország futballistája lehetek, aki a csúcsra tör? Egy sztár-focista fia, aki megpróbálja lekövetni, édesapja útját? Egy kiöregedett focista, aki A.) nagy karriert futott be B.) kis csapatnál focizott végig és most edzőként törne a csúcsra? Lejátszhatjuk Santiago Munez történetét a Goooal-ból? Lesznek vajon érzelmi szálak (öltözői haverság pl. a gyakadémián, nagy szerelem a orvos-asszisztens lánykával, haverkodás a nagyképű sztárokkal – basszus, még mindig a Goooal c. filmnél tartok – család szerepe, meghaló kiscica) és, ha igen, hogy oldják meg?
Rengeteg-rengeteg kérdés, de az is lehet, hogy feleslegesen tesszük fel őket, hiszen ezek még mindig csak spekulációk. Ti mit szólnátok, egy sztori-módhoz? Hogy nézne ki a FIFA játék története, szerintetek?