Az alapok talán már a sorozat kezdete óta változatlanok. Ám minden évben igyekeznek az Electronic Arts szakemberei belecsempészni valami újat a játékba irányítás terén. A FIFA 15 -ben sem lesz ez másként. Néhány apróság gyökeresen megváltoztatja majd miként alázhatjuk porrá ellenfelünket a virtuális gyepen.
Elsőként a FIFA 2002 kapcsán kapott a sorozat egy hatalmas löketet irányítás és játékmenet szempontjábol. Ekkor került ugyanis bemutatásra az azóta már nem is külön feature-ként emlegetett “off the ball control.” Ez elnevezéséből adadódóan az éppen a labdát nem birtokló csapattársaink irányítását célozta meg illetve a szöktetés megvalósítását tette lehetővé, mivel a játékszer nem volt hozzáragasztva a játékosokhoz. A FIFA 15 is igyekszik forradalmi lenni főként a pontrúgások tekintetében. Bizonyára sokan emlékeztek még a “WASD” játékosokra szögletnél és bedobásnál.
SET PIECE CONTROL
Picivel túlmutatva az utóbbi években bevezetett dinamikus beadásokon, bedobásokon a FIFA 15 lehetőséget ad majd a labdát éppen nem birtokló játékosok helyezkedésének irányítására is. Ezt az eddigiektől eltérően lesz majd lehetőségünk kontrollálni. Ugyanis még a szabadrúgás vagy bedobás elvégzése előtt kiválaszthatjuk tetszőlegesen játékosainkat, akiket megfelelő pozícióba helyezhetünk vagy megadhatjuk merre mozduljanak el miután a labda újra játékba kerül. Leírva egyébként ez sokkal bonyolultabban hangzik, mint a valóságban!
Gyorsaság és labdakezelés
A labdavezetés (angolul: dribling) szerves részét képezi a játéknak. Hiába passzolgatjuk végig a labdát a pályán, a végén tudni kell végrehajtani azt a bizonyos utolsó cselt. A játékmenetet boncolgató cikkünkben már szó esett a realisztikus labdamozgásról és az impact engine-t érintő fejlesztésekről (ezt idén correct contact néven emlegetik). Ennek a technológiának köszönhetően új távlatok nyílnak meg a labdavezetés szempontjából. Több mint 25 új trükkös mozdulat, passzolási technika és lövés került a játékba. A labdavezetés átalakítása miatt teljesen másként fogjuk majd érezni az első néhány mérkőzés alatt a játékot.
Klasszikus vagy egyéni?
A gombkiosztás idén is megmarad a régi. PlayStation rendszereken a körrel lehet majd kapura lőni illetve konzervatívan szerelni, míg a kocka továbbra is az ívelések és aggresszív becsúszások szerepét tölti majd be. Arról a hivatalos közlemények még nem számolnak be, hogy a PlayStation 4 kontrollereken található touch-pad milyen szerepet kap majd a játékba. Azonban a 2 éve bevezetett hangfelismerő rendszeren alapuló cserélési mechanizmus Microsoft Kinect rendszereken idén sem marad ki a játékból.
A FIFA 15 idén éppen annyira lesz forradalmi, mint amennyire megtartja majd a régi jól bevált vonásokat. A veterán játékosoknak biztosan nem kell majd újra megtanulniuk játszani, azonban mindenképpen új lehetőségek és nagyszerűen élethű eszközök állnak majd mindenki rendelkezésére akár támadás vagy éppen védekezés szempontjából.
Neked mi a véleményed az újításokkal kapcsolatban? Mi az amit a legjobban vársz a FIFA 15 -ben? Várjuk észrevételeidet a hír alatti komment mezőbe vagy közösségi felületeinken!