Az Electronic Arts napról napra friss információkkal látja el a nagyérdeműt. Mi pedig igyekszünk ezzel lépést tartani, így ismét egy közkedvelt téma – “Milyen is lesz az idei PC-s verzió?” – kerül címlapra.
Bizonyára sokakat foglalkoztat a kérdés vajon miben térnek el egymástól a különböző platformok játékverziói. Mielőtt bárki megijedne, még az elején leszögezném, hogy a PC-s verzió idén sem szenved semmilyen hátrányt a két piacvezető konzolra kiadott példányokkal szemben. Ennek ellenére mégis beszélhetünk különbségekről, lássuk mik is ezek.
FIFA-zz egyszerre 3 monitoron, vagy akár ablakmódban!
A legfrissebb információink szerint a FIFA 13 immár nem csupán egy, hanem akár 3 monitoron is képes – a korábbi próbálkozásoktól eltérően ezúttal már stabilan – prezentálni a pályán, illetve éppen ennek köszönhetően a játéktér mellett zajló eseményeket is. A játék tehát kénytelen odafigyelni minden egyes apró részletre, hiszen a játékos mindent lát. Attól talán nem kell félnünk, hogy most mindenki fejvesztve rohan a szomszédban levő számítástechnikai boltba monitorokat vásárolni, hiszen ennek üzemeltetéséhez nyilvánvalóan szinte egy erőműre lenne szükségünk. Ettől függetlenül az újítás a hardcore felhasználók számára biztosan nagy öröm, hiszen minél többet látunk, annál könnyebb a játék és annál nagyobb az élvezet is. A FIFA sorozat következő tagját ismét lehet majd ablakmódban futtatni, kedvezve ezzel a gyengébb számítógéppel rendelkező rajongóknak is. Érdekesség, hogy ezt a funkciót már a tavalyi játék demojába is beépítették, azonban a teljes verzióból már hiányzott.
Ugyanaz a játék a három vezető platformon
A tavalyi évhez hasonlóan, ezúttal is megkapja a PC-s ágazat a legfrissebb fejlesztéseket, és továbbra is magába foglalja a másik két platform kínálta lehetőségeket, beleértve a sokak által kedvelt Ultimate Team-et is. Az eddig nyilvánosságra hozott tesztek alapján elmondható a játékról, hogy a felfrissített Impact Engine és First Touch Control is nagyszerűen teljesít, a játékot a napokban kipróbáló Tom Mills elmondása szerint észrevehetetlen a különbség a különböző platformok verziói között. Mindez nem igaz a játék menüjére, hiszen a játék készítői igyekeztek kicsit közelebb hozni a játékot a PC-s felhasználókhoz. Idén végre nem a konzolos ikonok köszönnek vissza a számítógépes verzió menüjében, immár minden sokkal PC-sebb érzést nyújt.
Megújított Billentyűzet + Egér irányítás
Az elmúlt évekből már ismert – bár sokak által talán nem igazán használt – irányítási forma ismét megreformálásra kerül, számos új és érdekes lehetőséget biztosít a precízebb navigálás érdekében. A védekezés alapjaiban újra lett gondolva, melynek köszönhetően az ellenfél akciója során a támadó játékos egyszerű kijelölése után, a hozzá legközelebb helyezkedő gép által irányított védőnk rögtön átveszi őt. Másik esetben pedig amikor a riválisunk támadást indít, az általad vezérelt védekezést egy bizonyos pontnál a gép átveszi tőled, majd mielőtt a csatár lefordulna a védőről, te már egy másik védekezőt irányítva tudod megakadályozni mindezt. Ennek nagyszerűsége abban rejlik, hogy a játékos nem csak lineáris futásokra képes, hanem arra halad amerre az egeret mozdítjuk. Azonban ezek az újítások idén még csak az offline játék során lesznek elérhetőek.