Talán hazánkban nem mindneki találkozott David Bryant nevével. Azonban a fifasoccerblog.com már ismerősen csenghet azok számára, akik szeretnek kutakodni a világhálón egyéb fifás hírforrás után. Sajnos mivel hazánk jelenleg nem élvezheti a rivaldafényt az Electronic Arts eladási ranglistáján, ezért feltehetőleg szerkesztőségünk az utolsó körben próbálhatja majd ki a játékot. Az első kör azonban igen tanulságos, mivel itt még bármi megtörténhet. A FIFA jelenleg alpha verziója került górcső alá. Lássuk a tapasztalatokat David Bryant tollából.
Azoknak akik többet szeretnének megtudni a David tapasztalatairól a cikk végén szolgálunk egy linkkel a teljes angolnyelvű fordítással. Itt egy apróbb ízelítőt próbáltunk összesedni az Ütközési Rendszerrel kapcsolatban:
” A guildfordi kirándulás előtt kétség kívül az ütközési rendszer volt a leghangsúlyosabb újítás a FIFA 12 játékmenetében, ezzel kifejezve a fejlesztők új szemszögét a forradalmi ujításokat illetően. A közösségnek azonban voltak fenntartásai azzal kapcsolatban, hogy a fizikai dolgok miként jelennének meg a pályán a már túlbuzgóan emlegetettek mellett.
A jó hír az, hogy amikor az Ütközési Rendszer működik, akkor fantasztikusan jól érződik és hat a jatákmenetre. A valós idejű animáció ábrázolása a több pontos ütközéssel a játékosok között hihetetlenül élethű és ez egy olyan szintű realizmust kölcsönöz a játékba amit még nem láthattunk egyetlen FIFA epizódban sem. Azonban mint minden új távlatokat nyitó felfedezésben, itt is hatalmas a kockázat. Sajnos az Ütközési Rendszer hibás működés jeéeit mutatja.
A problémák nem feltétlenül egy szerelés vagy ütközés megkezdésénél következnek be. Sokkal inkább a labdaszerzés vagy a labda nélkül futás során jelentkeznek. A játékosok néha kellemetlenül megzavarodnak és itt jelentlezik az elkerülés gondolatmenetének hiánya, amikor a játékosok a földre kerülnek vagy átesnek egymáson. Emelett vannak még olyan érthetetlen esetek, amikor a játékos “arréb lökődnek” egy vagy két yardot, amikor a valós idejű animációkat vezérlő motor nem tudja mit számoljon. Ez nem igazán rontja a játékélményt, de határozottan megtöri az amúgy magával ragadó realizmust.
Másik problémák amin elég sok ember lovagolt a tesztelés folyamán az igazságtalan bírói döntések voltak, amik egyértelműen az Ütközési Rednszernek köszönhetőek. A FIFA 11-ben használt animációk végkimenetele tulajdonképpen igen/nem szituációk voltak, amik talán vizuálisan elég szegényessé tették őket, viszont a virtuális játékvezetők dolgát igen megkönnyítették. Most azonban az ütközések a ehető legtermészetesebben történnek, akár több ponton is egymáshoz érnek a játékosok. A bíró szemmel láthatóan nehézségekbe ütközik, akár a “legtermészetesebb” szabálytalanságok megállapításánál is. Ez tulajdonképpen az Ütközési Rendszer hátulütőlye, amit senkisem láthatott előre, mégis a több ponton történő ütközések hozzáadásával tökéletesen érthető hiba. (Ami nem jelenti azt, hogy nem lehet orvosolni! – a szerk.)
Hatalmas pozitív újítás az Ütközési Rendszerrel kapcsolatban az új sérülési modell, ami a jelek szerint tökéletesen működik. A legjobb példa arról amit láttunk Theo Walcott esete volt egy izom húzódással fűszerezve futás közben. Ez esetben az animáció tökéletes volt, de a legfontosabb az egész eset összefüggése az eseményekkel. Körülbelül 10 percel a serülés elött Walcottot alréblökte Lampard, ezután a játék már mélyen a hosszabításnál tartott, amikor Theo Walcott sérülése mondhati a “legjobb időben” előjött. Minden faktort beleszámított a játék és ez egész egszerűen természetesnek hatott. “
Amennyiben van igény rá, nagyon szívesen elhozzuk nektek a többi fejezetet is. Nem kell mást tennetek, mint kommentben kérnetek. Minél több ember szeretne többet olvasni erről, annál hamarabb elkészítjük a további fordításokat. A továbbiakban egyébként kiderül, miként működik az új preciziós labdavezetés, mennyire érződik a játékon a játékosok feljavított inteligenciája illetve milyen további apró de nagyon fontos részletek kaptak helyet a játékban.