Mivel a FIFA 11 igazi sikertörténet a fejlesztő és kiadó EA szempontjából, természetesen további újításokat terveznek a Vancouverben székelő EA Canada gurui. Mint David Rutter, a játék producere elmondta, tervekből idén sincs hiány, egy egészen komoly „bevásárló listával” rendelkeznek a ’12-vel kapcsolatban.
“Úgy gondolom, remek munkát végeztünk a Personality Plus funkcióval, de egyelőre a CPU által vezérelt csapatok mesterséges intelligenciája nem teszi lehetővé ennek a teljes kihasználását. Egy példával ábrázolva, hiába játszik ellenünk éppen Peter Crouch, ellenfelünk nem fog az átlagnál többször beadásokkal próbálkozni, hiába a hórihorgas támadó.”
Ezen kívül a pontrúgásokat érintő rendszer is befejezésre vár.
“A pontrúgások még mindig kicsit gagyik. Idegesít, hogy nincs gyors bedobás vagy, hogy nem tudom gyorsabban kiválasztani az adott szabadrúgás elvégzőjét.”
Arról nem is beszélve, hogy a játék hangulata – amire valljuk be, eddig se lehetett sok panasz – még komolyabbá válhat, ahogy Rutter mondta, még több lelket öntenek a FIFA 12-be.
“Ha egy játékost az előző klubja ellen játszik megjelenik majd a fújoló tömeg is a lelátókon, és a korábbi csapattársak is keményebben lépnek neki oda egy-egy szerelésnél. Ezután tuti ezt fogod gondolni: Váó! A FIFA nem, hogy a focit, mint játékot adja vissza életszerűen, de a magát a sportnak a szeretetét és a szenvedélyét is!”
Aminek pedig külön örülhetünk, hogy a játék a tervek szerint idén is megjelenik PC-re is, sok EA SPORTS szoftverrel ellentétben, melyek akár már idén sem voltak hozzáférhetőek a boltok polcain személyi számítógépünkre szabva.