Tegnap, azaz szeptember 13-án elérhetővé vált a FIFA 17 kipróbálható verziója. Én is játszottam pár meccset és néhány pontban igyekszem összeszedni az eddigi tapasztalataimat. A komment szekcióban írjátok meg, hogy ti is így láttátok-e!
Szemkápráztató grafika!
Igen, a Frostbite-engine adta lehetőségek megvettek kilóra. Ugyan az animációknak csak bizonyos százaléka változott (a meccs előtti bevonulásoknál vannak olyan jelenetek, amiket, vagy amikhez hasonlót már láttunk), de azok megvalósitása nagyon jól néz ki. A közeli képek részletgazdagsága, a stadion, szinte minden jól mutat. A The Journey rész videói is jól néztek ki, egyedül a kopasz segédedző, aki egy kicsit szögletesebbnek tűnt a többieknél. Az kimondottan jó hir, hogy nem fagyott, az optimalizálás is jónak tűnik (erős középkategóriás gépem van és zseniálisan néz ki még ezen is a játék) és akadozástól is mentes a dolog.
Kérlek, mesélj még!
A Nick Hunter-sztori egyenlőre sablon focifilmnek tűnik, mégis hangulatos. A FIFA-sorozat le tudja majd utánozni azt a sémát, amit a 2K elkezdett az NBA-sorozattal, a kérdés az, hogy tud-e valami extrát belevinni? A Mass Effect-szerű párbeszéd-panel külön izgalmasnak tűnik, bár az nem tetszett, hogy kb. a szánkba rágják, hogy melyik válasz milyen hatást fog elérni (megjelenik egy mérleg, egy hópehely, vagy egy láng motivum, ha az adott válasz felé húzzuk a nyilat).
Korcsolya?
Változott a játék mechanizmusa is. Engem sokkal inkább emlékeztet a rivális szériára ez az epizód. Megvan az a korcsolya-effektus, amivel a lendület okozta nehezebb irányváltást próbálták behozni a játékba, illetve a játékosok is valamivel lassabban, élethűbben mozognak, mint a korábbi részekben. A FIFA-sorozatra jellemző, “tapad a labda a lábadhoz” érzés itt is megvan, illetve kipróbálhatóak az új játékmenetbeli változások is. A szabadrúgás-szöglet-tizi változások jót tehetnek a játéknak, bár némelyiket meg kell még szokni (gondolok itt a szögletek elvégzésére, főleg).
Az biztos, hogy érdekes és jó játék lesz a FIFA 17, a kedvcsináló pedig elérte célját. A 12 csapat és a rövid “The journey” meccs annyira elég, hogy ezt a két hetet kihúzzuk, aztán belekezdhetünk az első menedzser módba, Journey-be, vagy nyitogathatjuk a kártyacsomagokat az UT-ben!