FIFA 15: A részletek

Tegnap este lezajlott az Electronic Arts E3 konferenciája, amin a számunkra érdekes részt élőben közvetítettük, és a hét folyamán ha történik valami esemény, akkor oda azonnal fel fogjuk vinni, ha részletesen csak később is fogjuk kifejteni.

 Mielőtt végigvennénk a legfontosabb újdonságokon, kezdjük azzal, ami a magyar közösséget leginkább érdekli, ha valaki lemaradt volna: Igen, PC-n Ignite Engine fogja hajtani a FIFA 15-t. Bár a gépigény jelentősen megnőtt a FIFA 14-hez képest. Az Xbox 360 és PS3 verziókról egyelőre csak azt tudjuk, hogy nem fognak megkapni minden funkciót, de, hogy mik maradnak ki, egyelőre nem.

A konferencián a FIFA 15-t David Rutter vezényelte le, ahogy jeleztem is a közvetítésben, gyorsan ledarálta, pedig véleményünk szerint lett volna miről beszélnie.
Ahogy tavaly elkezdték az új generációs konzolokon, erősen rádolgoztak a játékosok érzelmeire, testbeszédükkel, arckifejezésükkel fejezik ki véleményüket egy-egy rosszul sikerült szerelésnél,  vagy hatalmas gólnál. A pályán lévő mind a 22 játékostól láthatunk ilyeneket. Ehhez a részhez vehetjük még, hogy egész csapatos ünneplések lesznek, és a kispad is kifejezi a véleményét. Nagyon sokat erősítettek a szurkolókon ismét. Tavaly volt egy animáció, hogy kirakták a csapatuk címerét a mérkőzés előtt. Ez a FIFA 15-ben jelentősen átalakul. A csapathoz, országhoz jellemző szurkolói stílus lesz megtalálható a lelátókon. Lesznek sálak, lenegetősök, háttal ugrálás. Igazi meccshangulatot varázsol a nappalinkba.
Változik a csapatok mentalitása is, mind a mi csapatunk, mind az ellenfél alkalmazkodni fog a mérkőzés helyzetéhez és a mi stílusunkhoz is. Jöhetnek az időhúzások és az egyéb jól ismert taktikák.
Változik a megjelenés is, bár már említettük a szurkolókat, a játékosok és a pálya látványa is új világot tár a szemünk elé. A focistáknak valósághűen fog mozogni a hajuk, az arcuk (ez része a gesztusok kifejezésének is), a mezük, ami a mezhúzást is megjeleníti a FIFA 15-ben. A mezek ezentúl a környezeti hatásoknak megfelelően változni fognak, piszkosak és füvesek lehetnek az időjárás függvényében. A pálya is változni fog, nyomot hagynak a füvön a cipők, vizes pályán húzhatunk magunk után egy hosszú csíkot. Valamint a FIFA 15-ben a szögletzászló is megmozdul egy erősebb labda hatására, csakúgy, mint a kapuk.
Természetesen a fizikát sem tartják tökéletesnek, így ahhoz is bőségesen hozzányúltak. Immár negyedik éve fejlesztik a Ütközésmodellt, aminél idén a különböző harchelyzetekre fókuszáltak a Man-to-Man Battlesszel. A játékosok sokkal atletikusabban, valósághűbb egyensúlyérzékkel fognak mozogni, szűkebb labdakezeléssel. Mostantól már sprint közben is tudunk cselezni, ahogy azt Leo Messi a valóságban is teszi. A labda fizikáját is megváltoztatták, kihegyezve a különböző érintésekre. Máshogy fog elpattanni a laszti az érkezési iránya, íve és a pattanást kiváltó akadály függvényében. Ez kihatással van minden labdával kapcsolatos tevékenységre is, így a labdavezetésre vagy a passszolásra is.
Rögzített szituációknál utasíthatjuk a szabad játékosokat is, nem csak a lövőt, így bedobásnál, szögletnél vagy szabadrúgásnál a szituációnak számunkra optimális alakzatot választhatunk.

Megjelenés: szeptember 26.