FIFA 14: Start!

Minden évben nagy izgalommal várjuk a tavaszt, hogy megkapjuk az első információkat a következő FIFA epizódról, ami idén mi más lenne, mint a FIFA 14! Tavaly és tavaly előtt is ilyenkor még csak egy videokonferenciát tartott az Electronic Arts, és az ott elhangzott információkat csak május közepe táján lehetett publikálni. Idén változtattak a stratégián és április közepén mindenki megtudhatja mik is az alapvető újdonságok.


A tavalyihoz hasonlóan, a FIFA 14 esetében is is első körben az új gameplay elemek kerültek a nyilvánosság elé. Idén a lövéseken és a labdafizikán csiszoltak leginkább a játék készítői, de további elemeken is változtattak. Ezeket videón is bemutatják, valamint van pár képünk is a készülőben lévő FIFA 14-ről!

Pure Shot (magyar fordítás egyelőre nem ismert) névre keresztelt új lövési mechanizmus fejlesztése során arra törekedtek, hogy ugyanazok az érzések kavarodjanak bennünk, mint kedvenc játékosainkban a mérkőzések során. A tökéletes lövésnél figyelembe kell venni az időzítést, a szöget, sebességet és nagyon sok mindent, ami egy-egy sikeres lövéshez vezethet. Mint a videóban láthatjátok és bizonyára ti is ismeritek azt a szituációt a FIFA 13-ból vagy valamelyik korábbi epizódból, amikor nem pontosan érkezett a passz, akkor a játékos csúszott egyet a pályán és szépen a labda mellé állt, majd lőtt. A FIFA 14 esetében ez megváltozik és figyelmebe veszik azt is, hogy a lövésre készülő támadó hol helyezkedik el a labdához képest, ez sokkal valósághűbb és folyamatosabb lövésekhez fog vezetni. Új animációk is érkeznek a Pure Shottal, most már a támadók bele fognak tudni botlani a labdába és azzal gólt szerezni, de azt is megcsinálják, amikor nincs idejük rá, hogy szépen helyezzék a labdát, csak belekapnak, ahogy sikerül egyensúlyukat vesztve.

Másik komoly újítás a Real Ball Physics. Lényegében újraírták a labda fizikáját a Pure Shot kedvéért, így a kettővel együtt tudunk egy roppant valósághű támadást befejezni, kiegészítve a FIFA 13 újdonságaival, ami itt már természetesen alapból benne lesznek a játékban. Az új fizika lehetővé teszi a realisztikusabb nagy erejű távoli lövéseket, a lapos precíz célzásokat, de sokkal erősebben és kiszámíthatatlannabbul tudjuk majd elrúgni a labdát a kapu felé.

További csiszolásokat jelentenek a játékmeneten a Protect The Ball, aminek segítségével hatékonyan tudjuk fedezni a labdát a védekező játékossal szemben, vagy kihasználhatjuk testi erőnket a gyengébbekkel szemben.

Csapattársainkat is új képességekkel ruházzák fel a Teammate Intelligence segítségével. Az ígéretek szerint védekezésnél sokkal jobban fognak helyezkedni és segítenek megszerezni a labdát. Támadásnál pedig majd abban leszek a segítségünkre, hogy magukra vonják az ellenfél figyelmét, ezzel több területet szerezhetünk saját akcióink végrehajtására.

Sprint Dribble Turns a tavaly megismert tökéletes, aprólékos 360 fokos mozgást teszi lehetővé sprintelők számára is. Ennek segítségével sebességvesztés nélkül fogunk tudni iránytváltani, ha egy védővel találjük szembe magunkat. Ehhez a részhez tartozik még a Variable Dribble Touches is, ami arra fog figyelni, hogy a jobb képességű játékosok gyors labdavezetés közben sokkal hatékonyabban tudják kezelni majd a labdát, mint azok a társaik, akik nincsenek megáldva olyan jó labdaérzékkel.