FIFA 14: PC teszt

Origin kód bepötyög, letöltés elindul és már csak órák kérdése, hogy a FIFA 14 a gépen legyen. Az idő eltelik, közben pedig pörögnek a trailerekből és előadásokból jövő ígéretek: új labdafizika, új lövésmodell és ütközések Okosabb MI és egy 8 éves fejlesztési terv vége. Telepítés kész és szól a megszokott mondat:

EA Sports. It’s in the Game!

A szokásos szlogen alatt már érződik a változás, hiszen a logó sem a régi módon jön be, akárcsak az azt megelőző és követő animációk. Az egyszerű fehérséget felváltotta egy halvány, ködös stadionkép, ezzel már egy új hangulatot kölcsönözve a játéknak.

A menübe érkezve újabb változások mutatkoznak meg. A megszokott, felsorolás szerű, menürendszert egy új váltotta le. Gyors váltás a lehetőségek között, az adott pontokhoz passzoló képek és minden fontos a szemünk előtt van, jól elosztogatva.

Bele a közepébe!

Minden játékost ez a rész érdekel leginkább. Az első meccs, a Goodison Parkban egy Everton – Liverpool. A meccs előtti animációk apró újításokon estek át, azonban az igazi élményt maga a játék hozta, hiszen a tökéletesített, már current-gen engine meghozta a várt hatást. A játékosok most már tényleg a tulajdonságaiknak megfelelően reagálnak, mozognak, lőnek és lélegeznek a pályán. A játékmenet pörgős, hiszen az MI tovább okosodott, kihasználva a finomított engine adta lehetőségeket. A teszt ideje alatt nem volt panasz a gólok minőségére sem, hiszen a labdafizika+lövésmodell változtatások összege egy újabb lépés a realitás talaja felé. Az ütközések sikerültek még kimondottan látványosra: egy-egy becsúszás vagy ütközés már-már a füves pályán látottak keménységét adja vissza és nem csak holmi látszata, pixel-figurák találkozójának.

A világ, pontosabban a mérkőzés körüli világ igazi változását az Ignite hozza majd el, de ne feledjük, ez a generáció sem kapott egyszerű megoldásokat. A stadionok hangulata egy televíziós közvetítés szintjén élvezhető a gépeink előtt, amire a kommentálás tesz rá még egy lapáttal. A nézők mellett a meccsek másik fő elem az időjárás is, hiszen nem mindegy, hogy esik az eső, a hó, vagy éppen száraz időben rohangásznak a játékosok a pályán. A fejlesztők megoldották, hogy a korábbi, kissé bizonytalan játék a nedves talajon, egy, a valósághoz hű képre váltson át, ahol, bár van gond a labda kezelésével, mégsem érezzük magunkat az NHL-játékok jégpályáján.

Kezedben a jövő!

A másik fontos kérdést a Menedzser mód jelentette.  A menü átalakítása ide is eljutott, átláthatóbbá téve a kezelőfelületet és sok hasznos opciót előtérbe helyezve. Az e-mail fiókunk már nem szúrja ki a szemünket, ha új levél érkezik, a csapat precíz rendezéshez pedig nem kell sok apró almenübe bemennünk. Az igazolások egy új szintre léptek, hiszen a Scout rendszerrel már egész másképp gondolkodunk a csapatépítés terén. Egy jó tizenegyet könnyű lehet összerakni, jó alapokból, azonban ahhoz, hogy egy kis-, vagy középcsapatot a maximumra vigyük, majd ott is tartsuk, már igazán érdekes kihívást jelent a játékosok számára.

Technikásan!

Nem maradhat ki a mini-játkok, azaz a SkillGame-ek fejlesztése is. Új tényezők kerültek be, mint például mozgó sorfalak, kiskapuk és sörös üvegek, amelyek a precíziót hivatottak előhozni a FIFA-sokból, ezzel egy kis színt véve a mérkőzés előtti várakozásba. A technika nem csak ide kel, hanem a cselek kivitelezésében, amire a játék a lehető legemberibben próbál reagálni. Az elkeseredett mentési kísérletek közepette már-már úgy érzi magát az átlag játékos, hogy a gép, tiszta szívéből küzd ellene. A cselek listája tehát bővült, de ne feledjük, ha sikerül a csel, majd a labda bekerült a kapuba, meg is kell azt ünnepelnünk, amire újabb lehetőségeket kínált az EA, a saját csatornáján összegyűjtött „Celeberation” videóban.

Nem csak a belső számít!

Hanem a külső is. A PC-s változat most érte el azt a szintet, amit eddig a konzolos testvérek képviseltek. A kép teljesen megegyezik az Xbox360-PS3 duettel, sőt, bizonyos esetekben még jobban is teljesíthet, mint rokonok. A játékosok kidolgozása hozza az eddig megszokott mércét, a stadionok szintén, talán a nézők is egy fokkal szebbek lettek és az animációk is emberibbek lettek. A látvány mellett a fülünk sem pihenhet, hiszen a zenék terén nem engedett az EA. Egy korábbi cikkünkben láthattátok már felsorolva a Tracklist összes elemét, így csak annyit írhatok erre a részletre: főszerepben a változatosság!

Summa-summarum:

Nem volt hiába való az a 8 éves fejlesztési terv, amit az EA Sportsnál kidolgoztak, hogy a generáció végére a maximumot hozzák ki legnépszerűbb sportjátékukból. A játékosoknak nincs más dolga, mint hátradőlni, kiválasztani kedvenc csapatukat és elindulni a bajnoki cím felé vezető, rögös úton.

Az írásos cikk után nekiállunk dolgozni egy videó bemutatón is, amiben még több részletet láthattok az új kiadásból!