FIFA 13: Wii U előzetes

A tervek szerint az év utolsó hónapjaiban piacra kerülő konzolt már most nagy várakozás övezi, az EA a tegnapi nap folyamán pedig méginkább felkelthette az érdeklődést a türelmetlenkedőkben, hiszen bemutatta a FIFA 13 Wii U-s változatát.

Számtalan pozitívummal kecsegtet a Nintendo újdonsága, melyet a FIFA 13 igyekszik a lehető legjobban kihasználni. Az irányítás természetesen a hagyományos kontroller beállításokkal is lehetséges, azonban ez a játék egyértelműen az érintőkijelzővel történő navigálásra lett kitalálva. Sokan bizonyára kételkednek ennek sikerében, azonban információnk szerint az érintőkijelzős gamepad sokkal komfortosabb mint gondolnánk. Az eszköz kialakításnál ügyeltek arra, hogy egy kézzel is stabilan tarthasd miközben a képernyőt használod, mindezt a hátulján található domború felülettel oldották meg.

A képernyő szélein több gomb is helyet foglal, melynek segítségével változásokat tudsz eszközölni, vagy akár a statisztikákat böngészni a játék közben. Ilyen például a Gameplay gomb, ami egy valós idejű rálátást ad a pályára, ez különösen akkor hasznos, amikor a kedvesed benyújtja a tv használatára az igényét, te pedig csak benyomod a TV gombot és a mérkőzés válik a főképernyővé. Egy következő lehetőség a Manager Central gomb, ami a radar kijelzőt adja hozzá a képernyőhöz. A radaron ujjaddal rányomhatsz a játékosokra, hogy megnézd a statisztikáit, ami egy kicsit olyan, mint a játék végi összesítés, azzal a különbséggel, hogy ezt valós időben teheted meg a játék közben. A további gombok segítségével lehetőség van a játék közben egyszerűen cserélni, formációt váltani, taktikai módosításokat elvégezni, valamint emberfogást beállítani.

A gamepad érintőjének köszönhetően az EA lehetővé tette számunkra, hogy számos olyan funkciót használjunk játék közben, amire eddig csak a játék szüneteltetése során volt alkalmunk. Joggal merülhet fel a kérdés, hogy mindez hogyan is fog működni, hiszen közben a pályán kell tartani a szemünk. Az előzetes tesztek alapján azonban elmondható, hogy ha elég ügyes vagy, akkor bizony gyerekjáték az egész és könnyű ráérezni mikor van lehetőséged néhány gyors változtatást eszközölni.

A játékmenetet tekintve a gamepad sok érdekes lehetőséget kínál, többek között pontrúgásoknál, ha szemmagasságba emeled a vezérlőt, akkor a játék átvált belső nézetű kamerára, így a kontroller mozgatásával tudod növelni a lövés erősségét, a bal analógkarral pedig a labdát csavarhatod. Másik izgalmas újdonság, amikor egy gólhelyzetben megrázod a kontrollert a képernyő egy hálóvá változik, amit meg kell érinteni a lövéshez. Természetesen mindez nem úgy lett tervezve, hogy csak letapogatod a jobb felső sarkot és hatalmas gólokat lősz. Gólszerzéshez a lövés erősségére ezentúl is figyelned kell és bizonyára fontos a gyorsaság és az, hogy megfelelő ütemben találd el a labdát. A próbálkozás után a képernyőn a játék megmutatja hova is szeretted volna lőni a labdát és végül valójában hol kötött ki, melyből sok tanulság levonható.

Az érintőkijelzőnek köszönhetően elég csak megérinteni a pálya egy részét és máris odapasszol játékosunk, továbbá a radar nézet használatával megfoghatunk egy-egy játékost és rávehetjük, hogy kezdjen el futni oda, ahova mi szeretnénk, így rendkívül kreatív és dinamikus támadásokat építhetünk fel. Ez különösen hasznos ha co-op módban játszunk. Ez a játékmód lehetőséget ad, hogy két játékos egy csapatot vezessen győzelemre, egyikük a hagyományos irányítással focizik, társa pedig az érintős gamepadot használva menedzseli a játékot.

A játékmenetnél maradva feltétlenül érdemes megemlíteni, hogy a frissített Impact Engine motor megtalálható a játékban, a First Touch Control azonban már nem. Éppen ezért a korábbi tesztek alapján a játékmenet egy bizonyos FIFA 12,5 érzetét kelti, ami egy kicsit rosszul hangzik, azonban ez mégis egy teljes értékű FIFA játék a Nintendo konzolon. Ráadásul a Wii U egyedi kontrollerjének köszönhetően olyan újdonságokkal is szolgál, amit nem találsz meg az Xbox360-as, vagy a PS3-as verziókban.