Remélhetőleg még olyanok is olvasnak bennünket, akik már elég régóta foglalkoznak különböző saját maguk által készített tartalmak implementálásával a FIFA sorozat egyes részeibe. Az utóbbi években még a szerző tollából is olvashattatok beszélgetéseket az EA SPORTS nagyágyuival az úgynevezett “harmadik kézből szármoztatott” kiegészítésekkel kapcsolatban. Lássuk miben maradt az Electronic Arts.
Elképesztő fejlődésen ment keresztül a FIFA sorozat az utóbbi években. Itt nem szabad csak az egyes platformokat érteni, hanem a játék összes verziójának képét kötelező figyelni. Ebben az “evolúcióban” közrejátszottak természetesen azok a vállalkozó szellemű grafikusok és programozók, akik nem várták meg a hivatalos SDK (Software Development Kit) megjelenését. Ezek a személyek inkább belevetették magukat a játék könyvtárába és ötletes, házilag összebarkácsolt alkalmazások útján tartották frissen a játék aktuális epizódját.
2008-ra már olyan mértékben megnövekedett ezeknek a kiegészítéseknek a száma, hogy azt maga a kiadó sem hagyta figyelmen kívül. Első lépésként a legszínvonalasabb munkák készítőit kebelezte be fejlesztő csapatába. Sajnos a szerzői jogokra való tekintettel és a konkurencia előretörése miatt (Pro Evolution Soccer), kockázatos lett volna egy hivatalos SDK megjelentetése a játékhoz. A nemhivatalos álláspont alapján a személyi számítógépekre kiadott játékok kohézióján mit sem változtattak a fejlesztők. Ezzel megkönnyítve a még “renegád” modderek dolgát. 2010-ben azonban minden megváltozott. David Rutter már teljhatalmú producerként csapatával a második fázis előkészítésén dolgozott. A FIFA 11 már olyan tömörítési eljárást használt, ami imseretlennek bizonyult még a legelvetemültebb programozók számára is a közösségben. Ezzel együtt egységesítették is a játékot a 3 fő platformon. Valamint az Ultimate Team webes felületénél szerzett tapasztalatok alapján, elindították a Creation Center névre keresztelt projektet, mely egyfajta online SDK-ként üzemel második éve. Mivel a játékosoknak innentől kezdve lehetőségük nyílik minőségi tartalom elkészítésére, az előrejelzések szerint a következő években megsemmisülnek majd az illegális űton elkészített kiegészítések. Ezzel a kiadó a warez letöltéseket is visszatudja majd szorítani, mivel a Creation Center-ből elérhető tartalmakat csak jogtiszta szoftverrel lehet a játékba varázsolni.
Lássuk milyen módon készíthetünk el egy játékost. Mai oktatóvideónkban bemutatjuk, hogyan hozzahtjátok létre akár saját magatokat is a játékban. Ha érdekelnek benneteket a hasonló cikkek és oktató videók, ne habozzatok! A cikk alatti mezőben vagy facebook-on írjátok meg miről olvasnátok szívesen.