Búcsúzzunk a FIFA 12-től!

Az Electronic Arts általában két évet ad a folytatásos játékoknak, utána leállítják az online szervereket. A FIFA-k esetén sincs ez másképp és most ismét elérkezett egy ilyen pillanat.

Jövő hét pénteken, február 28-án végleg leállítják a FIFA 12-höz tartozó online szolgáltatásokat PC, Mac, PS3 és Xbox 360 platformokon. A hivatalos indoklás szerint statisztikáik alapján ilyenkor a felhasználók már csupán kevesebb, mint 1%-a veszi igénybe a szolgáltatásaikat. Az ehhez szükséges emberi és technikai infrastruktúrát az újabb játékok üzemeléséhez helyezik át, hogy a játékosok több, mint 99%-át jobban ki tudják szolgálni.

A FIFA 12 mindenképpen egy mérföldkőnek tekinthető, hisz rengeteg újdonságot hozott a gameplayben, amikkel lerakták a manapság mindenki által nyüstölt FIFA 14-nek is és feltételezhetően ez még 1-2 évig így lesz.

Rögtön az első volt a Taktikus védekezés, ami a profi játékosoknál kiverte a biztosítékot, hogy a régi jól bevállt védekezési mechanizmusukat újra kellett tanulni, mert sokkal összetettebbé tették a FIFA-nak ezt az elemét. Az EA ezekre a visszajelzésekre még a fejlesztés alatt felfigyelt és boltokba kerülő változatban már lehetett váltani a hagyományos és az új rendszer közt.

A leglátványosabb újítás egyértelműen az új Ütközésmodell (Impact Engine) volt. A korábbi három kör a játékosok körül megszűnt, helyét egy olyan rendszer vette át, ahol a test minden pontja 1-1 érintési pont volt. Ennek segítségével tudtak sokkal látványosabb és realisztikusabb ütközéseket lemodellezni. A FIFA 12-ben még volt benne pár hiba, előfordult, hogy a játékosok úgy összagabalyodtak, hogy úgy tűnt, mintha csókolóznának. Ezeket a FIFA 13-ban már kijavították. Az Impact Engine bevezetésével a sérülések eredményeit is láthattuk, nem csak a piros keresztet és azt, hogy sántikál.

Ezeken felül finomították a labdavezetést, sokkal precízebb mozdulatokkal tudtunk operálni. Felturbózták a játékosok intelligenciáját, a korábban bevezetett Personality+-hoz képest nem csak a saját tulajdonságaikra mozogtak, hanem figyelték a csapattársaikat is. Ezt kibővítették egy Vision Map névre keresztelt funkcióval, ami a játékosok valós képességeihez mérten állította be a látószöget, így egy jó irányító akár 180 fokban is láthatott, míg egy céltudatos csatár nem igazán látta a többieket.