Érdekes írás jelent meg nem olyan régen az Oracle Profit magazinban az Electronic Artsról és annak rendszeréről. Mi, játékosok alapvetően úgy érezzük, hogy a kiadóval annyi kapcsolatunk van, amikor megvesszük a játékot, a pénzünk hozzájuk vándorol, illetve az esetleges technikai segítségkérések és visszajelzések küldésekor kerülünk csak kapcsolatban. Azonban ennél sokkal mélyebb a kapcsolat.
Elöljáróban, az Oracle, aki esetleg nem tudná az abszolút piacvezető cég a vállalati szegmenesben a szoftvermegoldások terén. Magára valamit is adó közép és nagy vállalat IT infrastruktúrája lényegében nem létezhet a kaliforniai cég kihagyásával. Így van ezzel természetesen az Electronic Arts is, aki a rengeteg E3, Gamescom, és lehetne sorolni tovább címek mellett a tavalyi Oracle Open Worldön is begyűjtött egy díjazást az iHub-bal, amiről a cikk szól.
Azt már több EA vezető is kifejtette, hogy a jövő a digitalizációban van. Elemzők szerint 1 év múlva a játékeladások csak nem fele digitálisan fog bekövetkezni, jelenleg az Electronic Arts-nak az eladásai 30%-át fedik le a különböző platformokról érkező bevételek, ami ismerve az eladási statisztikáikat, hatalmas szám. Első körben ennek kezelésére kerestek egy rendszert, hogy az így végbemenő tranzakciók ne keveredjenek össze, automatikusan, egyszerűen tudják kezelni a pénzt. Ez volt az iHub megalakulásának alapötlete, azonban ahogy azt az EA-től megszokhattuk, ezt a platformot igyekezett kiterjeszteni arra, hogy ne csak nekik legyen jó, ha nem nekünk, játékosoknak is.
Sok játék internetkapcsolatot igényel, egyesek szerint csak azért, hogy ellenőrizni tudják, hogy a játék eredeti e, azonban itt is sokkal többről van szó. Az iHub ugyanis névtelenül nyomon követi a játékunkat, figyeli a játék közbeni szokásainkat és elemzi a rendszer is, illetve az EA dolgozói.
Mark Tonnesen, az Electronic Arts alelnöke a következőképp határozza meg:
Az igazi előnye az iHub-nak az, hogy információt szolgáltat az igazgatóságnak és a döntéshozóknak. Ők áttanulmányozzák és tolmácsolják a véleményüket a fejlesztőknek, akik ez alapján el tudják készíteni a következő epizódot, új tartalommal tudják bővíteni a meglévő játékot. Ez a jövő útja. A digitális világban ez az egyetlen mód, hogy sikeres legyél.
A FIFA esetén mindenbizonnyal figyelik azt, hogy melyik területről, milyen akciót követően érkezik a legtöbb gól, igyekeznek ezt reálisabbá tenni. Felmérik, hogy melyik móddal érdemes mélyebben foglalkozni, melyik az amit nagyon kevesen használnak. Többek közt ennek a rendszernek köszönhetjük majd a későbbiekben az online módok, karrier módok fejlődéseit, különböző szituációk nehezebbé tételét. Valamint esetlegesen DLC-k sűrűbb megjelenését is.
Forrás: Oracle Profit XVII. évfolyam 3. szám „Playing To Win”- Tara Swords