FIFA 15: Gameplay

Kétséget kizáróan a játékmenetbeli változások vannak kihatással legjobban az évente megjelenő FIFA játékra. Idén az Electronic Arts kanadai stúdiójában ismét magasra tették a lécet. A FIFA 15 – megtartva ugyan a játék közismert arcade alapjait – egy merőben új dinamikával rendelkező gameplay -el jelentkezik ősszel.

Los Angelesben Nick Channon vezető producer egy rendhagyó interjú keretein belül beszélt a játékmenet fontosságáról. A Burnaby studioban egy külön erre szakosodott csapat dolgozik évről-évre a világ legnépszerűbb labdarúgójátékának játékmenetét érintő változtatásokon. A fejlesztők nem félnek új, innovatív megoldásokat kipróbálni a zárt ajtók mögött. Sokszor akár 2-3 évet is eltöltenek egy-egy irányításban vagy mesterséges intelligenciában történt finomhangolással, amíg azt a játékosok elé tárják. 

 

Labda fizika és realisztikus “kontakt”

Az idei év egyik legszembetűnőbb újdonsága a labda fizikai jellemzőinek vadonatúj alapokon történő szimulációja. Minden eddigi FIFA epizód során a bőrbogyó levegőben és földön történő viselkedése került a figyelem középpontjába, miután a virtuális játékosok ellőték vagy tovább passzolták azt. A FIFA 15 ennél sokkal tovább megy és kihasználja az új generáció nyújtotta erőforrásokat. idén összel a labda nem csupán valósághűen fog gurulni az egyenetlen dinamikusan szimulált gyepszőnyegen, hanem minden lehetséges külső hatásra reagálva változtatja majd irányát és sebességét a szélrózsa bármely iránáyba. 

Mérkőzések közben a labda mozgását tehát már nem csupán a lövés / passzolás erőssége vagy a pálya surlódási együtthatója határozza meg. A labát kezelő virtuális játékosok bármely testrésze elképesztő élethűséggel változtatja meg a játékszer forgási illetve egyenes vonal menti irányát. Védekezés közben mostantól valóban elegendő lesz csak egy picit bele pöckölni a lövésbe, ami egy lehelletnyit változtatja csak meg a labda röppályáját. Éppen csak annyira, hogy a kapus kezében landoljon a bogyó. 

FIFA 15 Ball

 Man-to-Man Battle

Kétség kívül az Impact engine névre keresztelt játékos-fizikai mechanizmus alapjaiban változtatta meg a FIFA játékok során megszokott támadásokat és védekezéseket. A FIFA 15-ben ezen a téren is hatalmas változások várhatóak, mivel a fentebb már említett “realisztikus kontakt” kihatással van a játékosok egymással történő interakciójára is. 

Például amikor egy védő jó ütemben lép a labdát vezető játékos elé, lábával megváltoztatva a labda mozgási irányát illetve magát a támadót is megállítva, akkor az eddigi részekkel ellentétben a labda nem feltétlen pattan vissza a védő lábáról egy tetszőleges irányba. A belépés mértékétől, módjától függően a labdát a vedő akár meg is állíthatja, de az esetek többségében kontroll alatt tarthatja. Ezáltal sokkal több esetben indíthatunk végzetes kontra támadást egy-egy ügyes labdaszerzést követően. 

Ebbe a témakörbe tartozik még az emberfogás is, melynek mind a mai napig szerves része a meztépés vagy a testi adottságok kihasználása. Ugyanúgy mint a valóságban, nem mindegy milyen fizikai tulajdonságokkal rendelkezik a feltartani kívánt játékos. Egy masszívabb védő akár kőfalat is képezhet az előre tőrő támadó előtt, esetenként az ütközések során akár sérüléseket is okozva neki.  

fifa-15-man-to-man

Finomhangolások

Minél élethűbb egy játék, annál nehezebbé válik az irányítás és múlik több a virtuális avataron, mint rajtunk játékosokon. A megfelelő egyensúly megtartása érdekében a fejlesztők mini-csalásokat építettek a programba. Például ahogyan eddig is megtanulhattuk a játékban található kihívások alatt, bizonyos tűrésekkel dolgozik a játék. A tűréshatár függ többek között a fentebb felsorolt szituációktól, valamint egyéb környezeti tényezőktől. Amennyiben tűrésen belül lővünk kapura vagy passzolunk társunknak a játék észrevehetetlenül, de csal a röppálya és sebesség kiszámításában. Ezzel az általunk kívánt irányba terelve a játékszert. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a játék tele lesz előre rögzített helyzetekkel. Ez egy olyan kulissza titok, amit játék közben észre sem veszünk majd.

 

Érzelmek a pályán avagy fehér ember nem felejt!

A sorozatra mindig jellemző volt a játékosok és a közönség érzelmi reakciója a játékra. Régebbi részekben a vesztésre álló csapat összhangját egy csúszka segítségével mérhettük, és a játékosok teljesítménye az eredményesség arányában változott. A FIFA 15 viszont egy magasabb szintre igyekszik lépni ezen a téren is. Minden játékos egyedi attribútumokkal rendelkezik majd. Lesz olyan akit öszönözni fog egy mérkőzés elején bekapott találat, illetve sok játékos teljesítménye a kapott gólok arányában romlani is fog. Sokkal nagyobb jelentősége lesz egy kiállításnak vagy egy mezei szabálytalanságnak. Ha egy ellenfél játékost nagy nyomás alatt tartunk egész mérkőzés alatt, az meglátszik majd a teljesítményén és a hozzáállásán is. 

A FIFA 15 több mint 600 új érzelmi reakciót és száznál is több gólörömöt fog tartalmazni, mint eddig bármelyik játék a sorozatban. Végre a visszajátszásokon nem érzelem mentes arcokat, vagy csak visszafogott mimikákat fogunk látni, hanem érző és lélegző játékosokat akik reagálnak környezetükre és magára a játékra.  

FIFA 15 Emotions

 

2014. őszén újra történelmet ír a FIFA. A FIFA 15 egy merőben új és innovatív videójáték lesz, mindazoknak akik hétvégenként szeretnek kimenni a közeli pályára megnézni egy jó mérkőzéset vagy azoknak akik bárhogyanis, de a valóságban is játszák ezt a nagyszerű játékot és szeretnének belebújni a profi labdarúgók bőrébe. Idén ez mindenképpen sikerülni fog a FIFA 15 segítségével!

 

Te mennyire érzed a játékot? Várjuk kommentjeidet és véleményedet a hír alatti komment mezőbe, vagy közösségi felületeinkent!